Služba Google Ads (dříve Google AdWords a Google AdWords Express) je internetové inzertní řešení, jehož prostřednictvím lze propagovat produkty a služby ve vyhledávání Google a na jiných webech. S jeho pomocí lze zvýšit počet návštěv webových stránek. V účtu si můžete nastavit rozpočet a cílení reklamy, spustit nebo ukončit zobrazování reklamy. Poplatek je účtován až po provedené akci např. kliknutím na reklamu.
Součástí google ads je měření konverzí. Ke konverzi dojde reakcí a přínosnou akcí uživatele na vaši reklamu. Například nákup na internetu, registrace, odesílání formuláře apod. Měření konverzí slouží ke zjištění, zda reklama funguje tak jak jsme chtěli a je pro nás přínosná.
Pro propojení a úspěšné měření konverzí je třeba vložit na webové stránky kód pro měření konverzí. Tento kód je nyní připraven k aktivaci. Na vás je jen vytvořit si konverze v účtu Google Ads a získat ID konverze a štítek konverze.
Před vytvořením samotné konverze je třeba mít v google ads aktivní kampaň (reklamu).
Přihlaste se k účtu Google Ads a klikněte v pravém horním rohu na ikonu klíče a v části Měření klikněte na Konverze.
Přidejte konverzi kliknutím na tlačítko plus.
Vyberte typ konverze tedy v našem případě Webová stránka.
V následujícím formuláři vyplňte:
Klikněte na Vytvořit a pokračovat.
Na potvrzující obrazovce zvolte záložku Použít správce značek Google, kde jsou přehledně zobrazeny ID konverze a štítek konverze
Jakmile získáte ID konverze a štítek konverze, přejděte do administrace inPage do sekce Služby → Google Anlalytics, zadejte do příslušných políček ID konverze a štítek a uložte.
zdroj: ads.google.com, support.google.com