Kategorie

Google Tag Manager

Společnost Google produkuje mnoho užitečných nástrojů pro správu webových stránek. Některé z nich, jako například Google Analytics a Google Search Console, jsme si představili už dříve. Tentokrát jsme pro vás připravili návod pro zřízení nástroje Google Tag Manager, který je naším systémem podporován. Podívejte se, jak si GTM zřídit a jak ho propojit s administrací inPage.

Co je Google Tag Manager

Google Tag Manager (dále GTM) je velmi dobrým pomocníkem jak pro marketéry, tak i pro běžné uživatele. Díky tomuto nástroji můžete vkládat na web reklamní a měřící skripty/znaky a zároveň ho spravovat bez nutné znalosti programování.

Zřízení GTM

Největší výhodou GTM je, že k tomu, abyste službu propojili s vaším webem, vám stačí pouze jeden kód (tzv. kontejner).

1. V první řadě přejdeme na stránky GTM https://tagmanager.google.com/

Vytvoření účtu GTM

2. Přihlásíme se do účtu, ze kterého budeme provádět správu GTM

3. Zadáme název účtu a následně název kontejneru, neboli webu, kde ho budeme používat

Název účtu a kontejneru

4. Po vytvoření a přijmutí smluvních podmínek obdržíme kód, u kterého nám postačí zkopírovat jen na obrázku označenou kombinaci čísel a písmen začínající tvarem GTM

Kód GTM

5. Tento kód následně zkopírujeme a vložíme do administrace v sekci Služby → Google Tag Manager

Vložení kódu do inPage

Nyní jsou vaše stránky propojeny s nástrojem Google Tag Manager 

Propojení GTM a webu