Chtěli byste zákazníkům vašeho e-shopu nabídnout něco navíc a zároveň jim zjednodušit objednávku při jejich příští návštěvě? V e-shopu na inPage jsme spustili možnost registrace zákazníků. Jak registraci nastavit a jaké výhody to pro vás a vaše zákazníky bude mít, se dozvíte v tomto článku.
Aby bylo možné zákazníkům umožnit registraci do vašeho e-shopu, je třeba tuto funkci nejprve zapnout. Povolení registrace zákazníků provedete v sekci Eshop pod položkou Nastavení eshopu. Zde je nyní nově rozhraní pro aktivaci registrace zákazníků do e-shopu.
Zákaznické účty jsou v e-shopu na inPage již delší dobu k dispozici. Nově jsme přidali možnost si zákaznický účet v e-shopu vytvořit a to bez nutnosti provést objednávku na e-shopu. Zákaznický účet takt lze vytvořit buďto z administrace webu, anebo přímo na všem webu s aktivním e-shopem. V tomto článku si ukážeme jak na to.
Zákaznické účty pro zákazníky e-shopu jsou na inPage k dispozici již delší dobu. Pro vytvoření zákaznického účtu však bylo třeba provést objednávku v e-shopu, kde se na základě údajů v objednávce vytvořil zákaznický účet. Vice o možnostech zákaznického účtu v e-shopu na inPage najdete v našem článku: Zákaznické účty v e-shopu na inPage. Nově je možné zákaznický účet vytvořit bez nutnosti vytvoření objednávky. Zákazník si může zákaznický účet vytvořit přímo na webu, anebo může zákaznický účet vytvořit správce e-shopu z administrace webu.
Možnost vytvoření zákaznického účtu je součástí formuláře na registraci do e-shopu.
Stačí ve formuláři vybrat možnost Nová registrace a následně doplníte kontaktní údaje a potvrdíte odeslání formuláře kliknutím na tlačítko Uložit.
Vytvoření zákaznického účtu je nutné ještě autorizovat, aby nedocházelo k nechtěnému vytvoření zákaznických účtů, případně aby se eliminovala registrace roboty. Potvrzení registrace do e-shopu se provádí kliknutím na odkaz (platný 24 hodin), který je zaslán na e-mail uvedený v registračním formuláři.
Po potvrzení e-mailu je zákazníkovi odeslán již samostatný e-mail s přístupovými údaji do zákaznického účtu na vašem e-shopu.
Nepotvrzené uživatelské účty budou po vypršení platnosti registračního odkazu automaticky SMAZÁNY!
Zákaznické účty je možné vytvářet bez účasti zákazníka a můžete je vytvářet přímo v administraci vašeho webu.
Zde v sekci /Eshop/ vyberte možnost Registrace uživatelů a zde pak klikněte na Přidat uživatele.
Doplňte pak do formuláře kontaktní údaje zákazníka či uživatele kterého checte registrovat do e-shopu a formulář uložte.
Po uložení a tedy odeslání formuláře obdrží zákazník (registrovaný uživatel) e-mail s přístupovými údaji pomocí kterých se pak může přihlásit na svůj zákaznický účet na vašem e-shopu.
Jednotlivé zákaznické účty můžete snadno spravovat v administraci webových stránek a to v sekci Eshop pod položkou Registrace uživatelů.
Naleznete zde kompletní přehled již vytvořených zákaznických účtů a máte tak k dispozici opravdu jednoduchou správu všech vašich pravidelných zákazníků.
Po kliknutí na odkaz s názvem zákaznického účtu, máte k dispozici rozhraní pro správu vybraného zákaznického účtu.
Je zde podrobný přehled všech jeho dosavadních objednávek, dále pak možnost editace jeho kontaktních a fakturačních údajů, dále pak možnost nastavit pro daného zákazníka slevu na vaše produkty a možnost zakázat, či opětovně povolit daný zákaznický účet.
V neposlední řadě máte možnost změnit heslo, anebo zákaznický účet ručně odstranit. Odstraněním účtu však nedojde ke smazání objednávek pouze ke smazání vazby objednávek na tohoto uživatele.