Srovnávače zboží přináší e-shopům zpravidla kolem 20 – 30 % všech tržeb. Přitom jsou stále velmi levné a investice do nich se bohatě vyplatí. Produkty z vašeho e-shopu můžete nyní i vy snadno exportovat do srovnávačů zboží jako např. zbozi.cz, heureka.cz a další.
S propojením vašeho e-shopu na oblíbené srovnávače vám pomůže náš jednoduchý návod.
Nejdříve se seznámíme se souborem potřebným pro napojení na srovnávače zboží. Jedná se o XML feed, pomocí kterého srovnávače zboží (internetové katalogy) získávají informace o produktech ve vašem e-shopu. Při registraci do srovnávače pak uvedete URL adresu vytvořeného feedu, srovnávač si jej stáhne a zařadí vaše zboží do vyhledávání. Stahování XML feedu poté probíhá pravidelně několikrát týdně, takže jsou informace o vašich produktech stále aktualizovány.
XML feed v administraci inPage vytvoříte v sekci E-shop -> Srovnávače zboží tlačítkem Přidat feed.
V otevřeném okně ponechte zaškrttnuté políčko aktivní a vyberte ze seznamu požadovaný srovnávač. Akci dokončete tlačítkem Uložit.
Srovnávač byl úspěšně přidán a zobrazí se v seznamu i se základními informacemi a vpravo s funkčními tlačítky. Důležité pro vás je tlačítko s lupou, který otevře náhled XML feedu a kde získáte z adresního řádku jeho URL adresu, potřebnou pro registraci do srovnávačů zboží.
V tuto chvíli je feed pro srovnávač aktivní, avšak informace o vašem zboží nejsou zatím staženy. Nyní je třeba zaregistrovat e-shop do srovnávače.
Upozornění: Pro export zboží do srovnávačů je důležité mít u produktů nastavenou skladovou dostupnost a u kategorie zapnuté zobrazení ve feedu. Nastavení skladu provedete v sekci E-shop → Produkty a kategorie → editace konkrétního produktu na záložce Obsah a zobrazení ve feedu v E-shop → Produkty a kategorie → editace konkrétní kategorie na záložce Srovnávače. Nebude-li ani jedna podmínka splněna, pak se toto zboží do srovnávače nebude exportovat!
V případě, že po vás srovnávač zboží bude chtít doplnit jednotlivé parametry produktů, tak to nastavíte v u konkrétního produktu pod položkou dodatečné parametry pro srovnávač. Podrobnější informace k tomuto nastavení najdete v našem článku Parametry xml feedu pro srovnávače.
Pro srovnávače zboží Heurea a Zboží.cz inPage generuje Kompletní (Rozšířený základní) XML feed včetně tagu DELIVERY.
Při registraci do srovnávačů zboží se zadávají podobné údaje a jsou to název e-shopu, IČO, kontaktní e-mail, URL adresu obchodu a URL adresu XML feedu.
Otevřete si tedy stránky serveru www.zbozi.cz a vyhledejte v zápatí stránky odkaz pro přidání e-shopu Přidat obchod. Kliknutím na odkaz se otevře stránka s kroky pro přidání obchodu. Podrobný návod pro přidání obchodu je popsán v seznam.cz nápovědě v článku Nápověda pro přidání obchodu do zbozi.cz.
Po úspěšné registraci e-shopu do srovnávače zboží, uvidíte v administraci inPage v tabulce srovnávačů datum stažení XML feedu.
Při přidání do srovnávače heureka.cz postupujete stejně. Přidáte v administraci inPage srovnávač a na stránce www.heureka.cz vyhledáte odkaz Přidat/upravit obchod. Jste vyzvání k přihlášení nebo registraci do účtu u heureky. Po přihlášení do vytvořeného účtu opět na úvodní stránce vyhledáte odkaz Přidat/upravit obchod a jste přesměrováni na formulář pro přidání obchodu. Vyplníte povinné údaje, uložíte a máte hotovo. Heuréka připravila pro své uživatele kompletního průvodce nastavením a funkcemi pro e-shopy.
Párování produktů vašeho eshopu s Heurekou je často oříšek. V článkuÚprava kategorií pro správné párování produktů na Heureka.czse dozvíte jak na to.
Google nabízí službu s názvem Nákupy, která je zaměřená na výběr a vyhledávání zboží. V zásadě funguje velice podobně, jako její populární konkurenti Zboží.cz nebo Heuréka. Uživatel zadá název hledaného zboží a Google mu nabídne seznam obchodů, kde je možné jej zakoupit včetně ceny.
Službu Google Nákupy je v současné době možno použít pouze pro obchodování v České republice pro platby v CZK.
Pro napojení inPage na Google Nákupy je nutné vlastnit účet u Google, pomocí kterého se přihlásíte do Google Merchant Center a vytvoříte si svůj zdroj dat pro přidávání produktů. Pro bližší informace doporučujeme prostudovat rozsáhlou nápovědu Google Merchant Center
Vyhledávač Glami byl založen v roce 2013 a neslouží jako obdchod, ale shromažďuje nabídku z módních e-shopů. Ve vyhledávači se mohou zobrazovat i Vaše produkty. Nejdříve přidejte v administraci inPage srovnávač a poté přidejte svůj obchod na stránkách Glami. Pro přidání obchodu je třeba se zaregistrovat.
Zmíněné srovnávače Zbozi.cz a Heureka.cz mají i službu pro Hodnocení obchodu. Napojení obchodu na tuto službu je zdarma a provedena automaticky po odeslání objednávky.
Více o této službě se dozvíte v článkuHodnocení obchodu u Heuréky, zboží.cz a měření konverzí eshopu.
Vážený návštěvníku, potvrzením pomocí tlačítka OK udělujete souhlas nám a našim partnerům s použitím cookies pro nezbytné, analytické a marketingové účely na tomto zařízení. Volbou Nastavení můžete sami určit, jaké skupiny cookies je možné zpracovávat, popřípadě jejich zpracování úplně zakázat. Ukládání nezbytných cookies probíhá vždy, a to v zájmu zachování funkčnosti webové prezentace.
V tomto okně můžete zvolit kategorie cookies v souladu s vlastními preferencemi.
Tyto cookies zajišťují bezchybný provoz našich webových stránek. Umožňují například vložení služby do objednávky, ukládání dat s ohledem na bezpečnost webu, přihlašování k webu a podobně. Nezbytné cookies nelze deaktivovat, jelikož by došlo k narušení správného fungování webu.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Díky nástrojům jakými jsou například Google analytics můžeme sledovat, jak stránky používáte, z jakých zdrojů a technologií. Na základě těchto dat můžeme web neustále vylepšovat, aby byl pro vás co nejpřívětivější. Veškerá data jsou anonymizována, konkrétní uživatele tedy identifikovat nemůžeme.
Společně s nástroji třetích stran můžeme zobrazovat vámi preferované reklamy v partnerských sítích přesně dle vašich zájmů. V případě nesouhlasu je vysoce pravděpodobné, že vaše zájmy a preference nebudou zohledněny a bude se vám reklama zobrazovat plošně. Veškeré profily vašich zájmů jsou pseudonymizované, díky tomu není možná bezprostřední identifikace vaší osoby.